close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שרציתם לדעת על חינוך פיננסי

מערכת שורשה ניסן, תשעה25/03/2015

חינוך פיננסי מאפשר ניהול טוב יותר של פעילות כלכלית והוא ממקד את הפרספקטיבה ביחיד ולא במבנים החברתיים-כלכליים

תגיות:
חינוך פיננסי מתחיל מגיל צעיר והוא כולל מגוון רחב של פעילויות הדרכה והפצת מידע. מטרת הפעילויות היא לייצר אוריינות פיננסית בקרב יחידים ומשפחות. חינוך פיננסי מאפשר ניהול טוב יותר של פעילות כלכלית והוא ממקד את הפרספקטיבה ביחיד ולא במבנים החברתיים-כלכליים. מי שרוצה ללמוד על חינוך פיננסי יכול לפנות למדריכים מקצועיים, יועצים ומאמנים. בנוסף, המודעות לנושא תרמה למעורבות של חברות בסקטור הפיננסי ולמעורבות ממשלתית מטעם משרד האוצר וגופים אחרים.

הדברים החשובים שכדאי לדעת על חינוך פיננסי מתייחסים לסוגיות הליבה. הנושאים העיקריים בפעילויות החינוך הם הבנת מושגי יסוד והכרת שיקולים מרכזיים ורכישת כלים להתנהלות פיננסית. מושגי יסוד בתחום הפיננסי כוללים לצד כסף, בנק והשקעה גם הלוואה, ריבית, אינפלציה ועוד. השאיפה היא להשתמש במושגים הבסיסיים בתור רקע ותמיכה לביצוע פעולות מעשיות. כתוצאה מכך, פעילויות החינוך כוללות הכרת מושגי יסוד בהקשר של צריכה. חינוך פיננסי פועל לטובת כל הגורמים המעורבים והוא מציע יתרונות משמעותיים.

היתרונות של חינוך פיננסי
ידע הוא כוח ובעידן המודרני כדאי ללמוד על חינוך פיננסי על מנת להתנהל בשוק ההון. חינוך פיננסי מיועד לנטולי רקע כלכלי מסוים, למי שרוצה לפתוח חשבון בנק ולחסוך בהוצאות ניהול וגם למי שרוצה להשקיע באופן עצמאי בבורסה אך לא יודע איפה להתחיל. החינוך הפיננסי מגובה במחקרים ובידע מקצועי של מרצים מנוסים. חינוך פיננסי שומר על דינאמיות, גמישות ורלוונטיות והוא מושפע מתהליכים המתקיימים כל העת בשוק ההון בארץ ובעולם.

היתרונות של חינוך פיננסי הם כלכליים ופרקטיים. לא מדובר על פרדיגמת חינוך מנותקת או תיאורטית, אלא על חיבור מעשי בין מושגים יומיומיים לבין פעולות צרכניות נכונות. חינוך פיננסי מגיל צעיר משפר את מעורבות האזרחים ומגדיל את הסיכוי שלהם להפיק תשואה מחסכונות. מעבר לכך, התפיסה הרווחת היא שבאמצעות חינוך מן הסוג הזה ניתן להגביר את הרווחה החברתית. חינוך פיננסי מוביל ממשלות לקידום פעילויות עבור הציבור הרחב והוא מוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך.

ללמוד על חינוך פיננסי בישראל
חינוך פיננסי הוא תחום יחסית חדש הקיים בערך 20 שנה. בישראל החל העיסק בתחום בשנות ה-2000 ובעיקר לאור רפורמות משמעותיות בשוק ההון. התחום עבר לא מעט שינויים והתפתחויות והוא נמצא בשלבי גיבוש משמעותיים. בשנים הראשונות היו רק מספר מצומצם של יועצים ומאמנים המסוגלים להעביר את תכני החינוך בצורה אפקטיבית, אולם בשנים הבאות החל תהליך הכשרה שהגדיל את כמות המשפחות המקבלות יועץ. לאחר מכן החלו מסלולי לימוד להופיע בארגונים והתחילו גם פעילויות פרטיות של חינוך פיננסי בבתי הספר.

האגף לחינוך פיננסי במשרד האוצר מבטא את המעורבות הממשלתית ואת האינטרס הציבורי. זהו אגף הפועל בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, בכל רחבי הארץ ועל פי תכנית מסודרת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה